“AYYAD” @ TV3

June 26, 2008 at 7:57 am 16 comments

Siri baru terbitan Tv3 yang kini menemui anda di kaca tv setiap hari Isnin, jam 7.30 mlm mulai 2 Jun yang lalu merupakan satu santapan baru untuk penonton setia tv3 termasuk kanak2 dan seisi keluarga. Tv3 menyediakan siri ini dengan misi merapatkan jurang komunikasi dan emosi khususnya untuk ibubapa supaya lebih memahami dunia kanak2.

Drama bersiri 13 episod ini diterbitkan oleh GBSB dan merupakan hasil sutradara pengarah Fairuz Loy. Ia dibintangi oleh pelakom cilik Ahmad Ezzrin Loy yang memegang watak AYYAD disamping pelakon2 handalan tanahair yang lain seperti Rozita Che Wan, Azhar Sulaiman, Mohamad Yadiy Ahmad Taufek, Errin Malek, Mas, Rusyaidi Razin dan Cat Farish.

Antara kisah yang dihadapi AYYAD ialah kedatangan kawan baru,Sazali atau Zali yang merupakan seorang kanak2 pendiam dan pemalu berusia 9 tahun yang baru berpindah ke taman perumahannya. AYYAD dan Zali menjadi mesra dalam sekelip mata. Selain itu, AYYAD mula mengenal erti setia tidak kira apa cabaran yang perlu beliau hadapi apabila beliau cuba mempertahankan Zali yang dibuli oleh budak2 nakal. Namun dia yang bertubuh kecil itu terpaksa mengalah dan meminta pertolongan dari orang gajinya yang dianggap wira.

Sepanjang 13 episod ini, pelbagai persoalan dan tanda tanya wujud dalam fikiran AYYAD setiap kali berhadapan dengan masalah. Antaranya kejadian dimana adiknya merajuk dengan pembantu rumahnya serta pertengkaran antara ibu dan ayahnya. Mesej yang positif dipamerkan dalam setiap episod kerana ibu bapa bertanggungjawab memberikan nilai2 terbaik kepada anak2 yang belum matang.

Entry filed under: review. Tags: .

Media Nite with AF6 Astro Megadrama X-clusive Star

16 Comments Add your own

  • 1. haziq  |  July 13, 2008 at 3:43 pm

    erin @ suzana pandai menghayati watak yang diberi..good luck..

    Reply
  • 2. Ikhma97  |  August 3, 2008 at 1:17 pm

    Assalamualaikum..saye ni peminat setia drama AYYAD..saye harap semua pelakon nye sihat-sihat je..kalau boleh saya nak sangat berkwan dengan ezzrin dan akak nye sekali…Itu je dari saye..Wassalam..

    Reply
  • 3. hasrul..  |  October 7, 2008 at 10:15 am

    hai..cute ler adik ezzrin,,,
    awat hebat sngat berlakon 2..
    nanti2 glamor la dia 2….
    abng pun suka gak tengok cerita adik 2..
    klu boleh abng nak kenal …boleh

    Reply
  • 4. ahh  |  June 12, 2009 at 11:17 pm

    sape yg nk berkawan dgn die ni.. tak usah la.. die ni bkn dak yg baik. tu je yg leh aku ckp. umur baru setahun jagung dah pandai buli2 org. baru berlakon drama. tu pun sikit je lom femes gila2.. (berlakon pun cte ayh die sndiri) kalao dah femes tahap gaban.. x tahu la. harap dia insaf, dan mintak maap kepada sape yang die dah wat salah.

    Reply
  • 5. tasya  |  June 19, 2009 at 8:05 pm

    hensem nye macam nak pict je muka ezrin tu

    Reply
  • 6. mummy  |  July 4, 2009 at 4:18 pm

    hye ezz

    Reply
  • 7. mummy  |  July 4, 2009 at 4:25 pm

    hye ezz awk memang berbakat

    Reply
  • 8. sweet  |  July 4, 2009 at 4:29 pm

    hye ezzrin awak memang pandai berlakon , awak memang bijak
    lagi2 awak berlakon dlm cerite e-toyol.com

    Reply
  • 9. sweet  |  July 4, 2009 at 4:33 pm

    kalau awak pakai cermin mata lagi hensem

    Reply
  • 10. sweet  |  July 5, 2009 at 3:00 pm

    hye ezz awk hensem

    Reply
  • 11. niles  |  July 13, 2009 at 1:57 am

    hai ezzrin cutelan muka awak berlakon dlm e-toyol ya.

    Reply
  • 12. niles  |  July 13, 2009 at 1:59 am

    boleh abg b’kenalan dgn awak ke ……..ini alamat email abg …..niles_punkz89@ymail.com…………………………….

    Reply
  • 13. torres  |  October 7, 2009 at 9:31 pm

    salam,,,ezrin,,smoga berjya dlm bidang yg d ceburi,,jgn lupa asal usul,,,jgn tinggal sembhyg,,,bahawasanya–Daripada Abu Said r.a., bahawasanya Rasulullah s.a.w. bersabda: “Sesungguhnya dunia adalah manis dan hijau (yakni menyenangkan sekali) dan sesungguhnya Allah menjadikan engkau semua sebagai pengganti di bumi itu(untuk mengolah dan memakmurkan). Maka Allah akan melihat bagaimana yang engkau semua lakukan -untuk dibalas menurut masing-masing amalannya. Oleh sebab itu, bertaqwalah dalam mengemudikan harta dunia dan bertaqwalah dalam urusan kaum wanita.”

    Reply
  • 14. Torres  |  October 7, 2009 at 9:33 pm

    smoga sukses slalu

    Reply
  • 15. rusyaidi razin  |  February 20, 2010 at 9:59 pm

    yang pakai spec 2 aq laaah…. Tapi bagi aq berlakon x bes x bosan

    Reply
  • 16. Azrolyii  |  February 21, 2010 at 11:18 am

    elo saya dari sibu saya ingin berkenalan

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Contact Us

naism@yahoo.com

Blog Stats

  • 130,387 hits

%d bloggers like this: