Evolusi KL Drift.

March 6, 2008 at 10:20 am 11 comments

KL Drift
Sinopsis

Zack dan Sham adalah dua nama yang sinonim dengan istilah keakraban. Hubungan sebagai dua sahabat karib yang sama-sama berkongsi hobi dan minat dalam bidang perlumbaan kereta ‘drift’.

Kelazimannya bidang perlumbaan kereta ‘drift’ didominasi oleh golongan maskulin tetapi ianya tidak menghalang Fasha, teman wanita Zack untuk memecahkan monopili itu dan menjadikannya sebagai satu hobi yang dikira ‘daring’ dan agresif.

Rentetan daripada sejarah kehidupan Fasha yang telah mengakibatkan krisis identitinya mendorong Zack lebih bersikap protektif terhadap pergaulan Fasha. Perjalanan kehidupan Fasha telah dikongkong bagi menghalangnya daripada bergaul semula dengan golongan yang pernah menjeremuskan Fasha ke lembah yang tidak sihat.

Dalam kesibukan melegakan pergolakan Zack dan Fasha, rupa-rupanya dalam diam dan tanpa disedari telah lahir bibit-bibit cinta dalam diri Sham terhadap Fasha. Namun perasan itu terpaksa diketepikan kerana tidak mahu merosakkan hubungan akrabnya dengan Zack.

Di sebalik kekalutan ini, Joe dan Karl merasa tercabar apabila kegiatan mereka dalam menjerumuskan anak-anak muda yang meminati bidang lumba kereta ‘drift’ ke alam yang mengkhayalkan dihalang oleh Zack dan rakan-rakannya.

Maka bagi menyelesaikan masalah yang timbul anatara Zac dan Joe mereka telah membuat keputusan untuk berlumba kereta yabg dianggap sebagai satu ekspresi bagi melepaskan keegoan masing-masing.

EVOLUSI KL DRIFT adalah paparan kehidupan remaja yang mencari hala tuju identiti membawa kepada asimilasi rasa yang berupaya menjerumuskan mereka ke dalam perubahan yang ketara.

Lakonan:

Fasha Sandha        sebagai        Fasha
Farid Kamil            sebagai        Sham
Syamsul Yusuf       sebagai        Zack
Aaron Aziz              sebagai        Joe
Iqram Dinzly          sebagai        Karl
Buzen Hashim        sebagai        Zul
Rizal Ashraf            sebagai        Muz

Arahan/Skrip:    Syamsul Yusuf
Terbitan: Skop Production’s
Tarikh Tayangan : 03 April 2008.

Entry filed under: Infotainment. Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

“GO GREEN WITH MAWI” TEMA MINGGU SETIAUSAHA PALACE OF GOLDEN HORSES, THE MINES. Ulasan 10,000 BC

11 Comments Add your own

  • 1. qila  |  April 4, 2008 at 10:43 pm

    i bagi 10000 bintang untuk citer ni….
    best giiiiiiiiiiiler………..

    Reply
  • 2. qila  |  April 4, 2008 at 10:44 pm

    memaaaaaaaaaaaaaang best .

    Reply
  • 3. qila  |  April 4, 2008 at 10:46 pm

    i suka watak fasha,diana,farid,syamsul,aaron&iqram

    Reply
  • 4. qila  |  April 4, 2008 at 10:47 pm

    tak de ke lirik lagu kl drift

    Reply
  • 5. qila  |  April 4, 2008 at 10:47 pm

    baru je umur 12 tahun

    Reply
  • 7. zarin  |  June 27, 2008 at 1:23 pm

    i minat kat karl je….. farid kamil pun ok la

    Reply
  • 8. masdalifah  |  August 23, 2008 at 2:48 pm

    tahniah buat syamsul kerana telah berjaya menghasilkan satu filem untuk tontonan umum khususnya remaja…. banyak pengajaran yang ada dalam filem ini… PERHATIKAN.

    TAHNIAH SEKALI LAGI….. TERUSKAN USAHA

    Reply
  • 9. nur sabrina  |  November 10, 2008 at 4:46 pm

    best giler citer ni. biler nak wat citer lgi? nanti klu wat citer tlg letak kan watak fasha sandha sbb die belakon cam real la. i luv it.

    Reply
  • 10. nur fatimee binti abdul rahman  |  May 25, 2009 at 1:59 pm

    cite ni best gile..

    Reply
  • 11. pu3_fara  |  September 19, 2009 at 9:30 pm

    saya suka menonton cerita ni kerana tiada adegan lucah. kereta yang digunakan juga amat cantik terutama kereta sport fasha. cool giler… cerita ni lebih baik daripada cerita bohsia.. lebih sesuai di tonton. saya sangat meminati rizal ashraf.. saya mencuba untuk mencari gambarnya di google image, tapi tak jumpa. tolong sesiapa downloadkan gambar rizal ashraf.. plizz….

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Contact Us

naism@yahoo.com

Blog Stats

  • 130,387 hits

%d bloggers like this: